آغاز بزرگترین دادرسی تاریخ آلمان به شکایت مشتریان فولکس واگن
بزرگترین دادرسی حقوقی جمعی در آلمان برای رسیدگی به شکایت خریداران محصولات شرکت خودروسازی فولکس واگن آغاز شد.
به گزارش خودروکار، دادگاه عالی شهر برانزویک روند دادرسی مشتریان شرکت فولکسواگن را با موضوع درخواست عودت کامل قیمت خودروهای خریداری شده، آغاز کرد.
شبکه یورو نیوز گزارش داد: مقامهای شرکت فولکس واگن نه تنها تاکنون احضاریه قاضی آلمانی را اجابت نکردهاند بلکه تاکید دارند که نیازی به پاسخگویی در مورد ادعای طرح شده، نمیبینند.
در همین حال «لیندوان وینگاردن» وکیل رسمی این شرکت اعلام کرد که خودروهای تولیدی فولکس واگن تاکنون بارها مورد استفاده قرار گرفته اند و مشکلی هم برای آنها پیش نیامده بنابراین هیچ دلیلی برای ارائه این دادخواست وجود ندارد.
در بزرگترین ادعای حقوقی جمعی در تاریخ مدرن آلمان، بیش از ۴۷۰ هزار مالک خودرو دادخواستی را علیه رسوایی شرکت فولکسواگن امضاء کردند.
رسوایی «دیزلگیت» تاکنون ۲۷ میلیارد یورو هزینه در قالب پرداخت غرامت، بازپسگیری و تعویض خودرو برای فولکس واگن در بر داشته که سهم قالب آن به مشتریان آمریکایی این شرکت پرداخت شده است.
شرکت فولکس واگن پس از فشارهای بسیار در سال ۲۰۱۵ اعلام کرد سامانه نرمافزاری ۱۱ میلیون خودروی سوخت دیزل تولید خود را دستکاری کرده که هدف از این اقدام نمایش سطح پایینتر آلایندگی خودروهای مذکور بوده است.
این شرکت در بازار آمریکا و به دلیل تفاوت قوانین حمایت از مصرف کنندگان، ناگزیر شد تا به ۵۰۰ هزار مالک تولیدات دیزلی این شرکت فرصت بازپسگیری یا تعویض خودرو را در کنار پرداخت غرامت ارائه دهد. اما مدیران این شرکت معتقدند که در بازار آلمان این الزام قانونی برای آنها وجود ندارد و فراخوان و اصلاح خودروهای فروخته شده روند ایفای تعهدات آنها را در قبال مشتریان آلمانی تکمیل کرده است.
در حالی که بزرگ ترین خودروسازی جهان در حال مقاومت در برابر دادگاه آلمان است، مشتریان این شرکت در سوئیس، استرالیا و بلژیک نیز در اقدامی مشابه دادخواستی را علیه این شرکت به دادگاه ارائه کردهاند.
منبع:ایرنا
انتهای پیام/